Passar på att blogga en runda medans jag s...

img_3230 (MMS)

Passar på att blogga en runda medans jag sitter på båten in emot fastlandet. Efter varje gång jag varit där ute blir jag mer och mer övertygad om att jag är född på fel årtal och i fel by. Inte för att jag är missnöjd med min barndom men fanken vad jag blir avundsjuk när jag sitter o hör dessa historier om hur det var att leva ute i skärgården under 30-50 talet. Vilken sammanhållning dem måste haft och visst hade jag gjort mig som fiskefru och mamma till 11 barn? Hahaha!!  Iaf, så hade jag det underbart med vädret. Sol och nästan ingen vind alls, annat var det för någon vecka sedan då det blåste så mycket att det hissnade i magen på mig. NÄSTAN värre än balder, och för de som åkt Balder med mig vet hur mycket jag hatar den berg o dalbanan! Hur som helst slutar jag om knappt en timme och då blir det sol och bad som gäller för min och älsk del! Men ska inte klaga på dagens jobb, visst är det segt om morgonen när klockan ringen kl 6 men brukar vakna till ordentligt när jag kommit till jobbet och slängt i mig en kopp kaffe. Kan inte säga annat än att jag älskar mitt jobb! Bra personal o bra vårdtagare, fint väder o turer ut i skärgården- kan man ha det bättre? Har suttit o funderat lite kring dethär med jobb o annat, har ju trots allt min tjänst inom kommunen MEN är det de jag vill jobba inom? Har sökt en massa jobb nu inför hösten då jag känner att jag iaf vill pröva att jobba inom det jag utbildar mig inom och jag håller tummarna på att jag får något utav dem, annars blir det att jobba inom äldrevården ytterligare ett halvår. Till nästa sommar är jag ju klar med skolan, förhoppningsvis för gott!  Kommer dock sakna det för det är ju trots allt jet annorlunda att plugga jämfört med att jobba. Men jag älskar att jobba och allra helst med ett jobb jag känner att jag gör någon nytta :) nu ska jag inte blabba mer utan njuta utav åkturen! Ha det bäst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0